Mercedes Klasy V debiutuje w wersji elektrycznej. Powitajcie model EQV

Po koncepcie ukazanym w marcu, przyszedł czas na produkcyjną wersję Mercedesa EQV.

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, Mercedes-Benz zaprezentował koncepcyjną wersję elektrycznej Klasy V. Auto wyglądało niczym gotowe do wprowadzenia do sprzedaży, a producent zapowiedział, że gotowy pojazd pojawi się w przeciągu kilku miesięcy.

Mamy już sierpień i samochód jest gotowy. Wygląd EQV niewiele się zmienił i w zasadzie jest to prawie ten sam samochód. Wizualnie zmieniono nieco lampy oraz przedni zderzak, a gamie nie znajdziemy tak kolorowych felg.

Wnętrze to niemalże dokładnie Klasa V. W zależności od wersji samochód pomieści 7 bądź 8 osób. Pierwsza wersja wykorzystuje sześć indywidualnych foteli plus miejsce kierowcy. Druga ma na ostatnim rzędzie wstawioną kanapę, która pomieści trzy osoby.

Produkcyjna wersja EQV posiada zestaw baterii o pojemności 90 kWh, co przekłada się na maksymalny zasięg do 405 km. Auto obsługuje zarówno standardowe ładowanie 11 kW, a także szybkie ładowarki o mocy do 110 kW. Ładowanie od 10% do 80% ma zajmować jedynie 40 minut.

Sercem EQV jest 150-kilowatowy silnik elektryczny umiejscowiony na przedniej osi. Pozwala on rozpędzić samochód maksymalnie do 160 km/h.

EQV dzieli bardzo dużą ilość komponentów z innymi pojazdami z rodziny EQ. Oznacza to, że na pokładzie znajdziemy dobrze znaną deskę rozdzielczą producenta oraz system info-rozrywki MBUX z funkcją sterowania głosem.

Premiera samochodu odbędzie na początku września podczas Frankfurt Motor Show.

2020 Mercedes-Benz EQV

Subskrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz